ad
ad

Related Articles

3 Comments

  1. 1

    ioana

    PENTRU CA NU SUNT IN TARA, SUNT ALATURI DE VOI CU GANDUL, INIMA SI SUFLETUL, IAR DUMINICA VOI FI LA VOTARE , LA BOLOGNA,…..VOI VOTA SCHIMBAREA,……VA SALUT DRAGI ROMANI….DIASPORA ESTE CU VOI…..

    Reply
    1. 1.1

      i.s.sorin

      respect

      Reply
  2. 2

    G. Andrisan

    Este curios ca nimeni din Romania si din afara nu sesizeaza faptul ca impostorul Victor Ponta sta illegal in postul de prim-ministru si aceasta din momentul in care PNL si-a retras sprijinul politic pentru el, prin iesirea de la guvernare, ca si semnificatiile politice majore ale rezultatului acestor alegeri.

    I. Privind nelegalitatea detinerii postului de prim-ministru de catre Victor Ponta.
    Legea (prevederi art 2 din Constitutie) ca si cutuma valabila in toate tarile civilizate spun ca un prim-ministru, cu al lui guvern, isi depune mandatul (demisia) atunci cand sprijinul politic semnificativ, pe baza caruia a fost numit, este retras fie si partial.

    Dispozitiile art 2 din Costitutie stipuleaza ca Poporul suveran isi deleaga aceasta suveranitate, prin alegeri, catre organele statului, in cazul nostru guvernul.

    Adica, in urma alegerilor din 2012, Poporul suveran a acordat majoritatii rezultate din acele alegeri, in speta USL, mandatul pentru administrarea treburilor tarii prin guvernul cu al lui prim-ministru, desemnati si numiti de acea majoritate conforma configuratiei politice rezultata din acele alegeri.

    Rezulta evident ca la schimbarea configuratiei acelei majoritati, mandatul (si legitimitatea lui) dat primului ministru inceteaza, caci se schimba conditiile in care acel mandat a fost dat.
    La iesirea PNL din guvern, Ponta era obligat sa-si depuna mandatul in Parlament.
    Acesta, Parlamentul, putea sau sa dispuna (prin demisia in bloc) alegeri anticipate pentru a cere Poporului suveran sa-si mandateze suveranitatea prin nou vot (art 2 din Constitutie), adica secvential: alegeri – configurarea unei majoritati rezultata din alegeri – noua majoritate desemnand si aproband un prim-ministru cu un guvern, sau, mai putin democratic, constituirea unei alte majoritati parlamentare (dar imperativ pe baza configuratiei politice rezultate din alegeri) care sa-si desemneze si sa-si aprobe un nou prim-ministru cu un nou guvern.

    Ce s-a intamplat in realitate. La retragerea sprijinului politic pentru Ponta prin iesirea PNL de la guvernare, Victor Ponta si-a format (aceasta-I realitatea, el a impus prin puterea politica pe care o avea atunci) o noua majoritate parlamentara, impotriva faptului ca aceasta nu mai reflecta in nici un fel configuratia politica (parlamentara) rezultata din ultimele alegeri, cele din 2012. In statul de drept, majoritatea isi pune un prim-ministru si nu un prim-ministru isi desemneaza o majoritate. In republici bananiere este ca la noi, prim-ministrul face ce vrea.

    A urmat un sir nesfarsit de declaratii false privind “existenta” USL si uzul de fals prin motivarea continuarii mandatului devenit ilegal, de catre Ponta, mandat evident expirat conform prevederilor legale, dar si ale cutumelor democratice.
    In nici o tara civilizata din lume, cu exceptia Romaniei, nu s-a intamplat o astfel de situatie de instaurare a nelegalitatii.

    La fel si situatia in care un demnitar, dovedit plagiator, sa nu-si dea demisia din functii publice.

    Poate constientizarea opiniei publice (azi in alta ipostaza, benefica Romaniei) privind activitatea acestui impostor – Victor Ponta, ar putea contribui la continuarea acestui process de schimbare, inceput surprinzator, in ziua de 16 noiembrie, process poate inca timid dar cu perspectiva de a dobandi consistenta.

    II. Privind semnificatiile politice majore ale rezultatului alegerilor prezidentiale.
    Analizand structura politica a voturilor exprimate in tururile unu si doi ale alegerilor prezidentiale, se constata urmatoarele:
    -in turul unu au fost exprimate 2,8 mil voturi pentru Iohannis, voturi date de corpul electoral militant, adica voturi pro. Pentru Ponta au fost exprimate 3,8 mil voturi pro.
    -in turul doi structura voturilor exprimate a fost de 6,3 mil voturi in favoarea lui Iohannis structurate ca 2,8 mil voturi pro si diferenta de 3,5 mil ca voturi utile si contra adversarului Ponta, voturi de contestare.
    La fel 5,2 mil voturi exprimate in favoarea lui Ponta din care 3,8 mil voturi pro si 1,4 mil voturi utile si contra opozantului Iohannis.
    Deci, in aceste alegeri au fost exprimate cel putin 3,5 mil voturi impotriva lui Ponta, adica impotriva prim ministrului Ponta si guvernului lui, impreuna cu cele 2,8 mil voturi acordate adversarului, constituind o majoritate covarsitoare.

    Concluzie: semnificatia politica a acestor alegeri estea aceea ca Ponta, a fost rejectat de catre Poporul suveran, in proportie semnificativa, iar increderea I-a fost acordata candidatului Iohannis, la fel in mod categoric, rezultat din proportia numarului de voturi. Orice sesiune electorala are si semnificatie politica extinsa, nu numai specifica sesiunii respective. Mi simplu spus Poporul si-a facut auzita vocea care trebuie correct inteleasa.

    Ca urmare, Victor Ponta in dublul lui rol de candidat si de principal responsabil pentru administrarea deliberat deficitara, cel putin in strainatate, a acestor alegeri, trebuie sa-si assume politic aceste doua acte politico-administrative, prin depunerea mandatului de prim-ministru, lucru cerut de Poporul suveran prin votul contestatar masiv.
    De adaugat si calitatea lui Victor Ponta de plagiator dovedit, incompatibila cu oricare post de demnitar al statului.

    Deci, intrun singur glas, sa-I spunem: Ponta, lasa-ne !
    Iar daca nu si nu, poate trebuie sa iesim in strada sa ne auda mai bine caci el se conduce dupa proverbul romanesc: A intrat porcu-n cotet si nu iese fara bat !

    Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

© ZiarulClujean.ro - Toate drepturile rezervate.

ziarulclujean.ro Web analytics