Take a fresh look at your lifestyle.

4 întrebări frecvente despre SEO, explicate pe înțelesul tuturor

0
Conținut oferit de: convertimo.ro.

Dacă ești antreprenor sau marketer, probabil că ai căutat informații despre SEO și de multe ori ai devenit confuz. În ceea ce privește SEO, părerile sunt atât de diverse și de intens dezbătute, încât nu știi ce să crezi.

În acest articol scris de agenția de marketing Convertimo, vom răspunde punctual la 4 dintre cele mai frecvente întrebări despre SEO, explicate astfel încât să le poți înțelege chiar dacă nu ai experiență în domeniu.  

Merită să investești în SEO în 2021? 

SEO este unul dintre cele mai puțin costisitoare canale de marketing pe termen lung. Nu uita că merită să investești oricând într-o strategie durabilă pe termen lung!

Dacă ne raportăm la situația economică actuală, îți poți da seama că traficul organic poate fi o mină de aur pentru antreprenori pe timp de pandemie. 

Traficul organic nu costă, iar dacă strategia SEO pe care o ai este performantă, poți rezista pe piață fără să mai ai nevoie de buget de marketing, așa cum este în cazul celorlalte canale de marketing online.

Mai sunt backlink-urile importante pentru SEO?

Pentru cei care nu știu, backlink-urile reprezintă mențiunile pe care un site le obține pe alte site-uri. De exemplu, dacă un site-ul X a fost menționat într-un articol de pe site-ul Y, asta înseamnă că a obținut un backlink de la acel site. 

Fiecare domeniu web are definit un scor care poartă denumirea de autoritate. Cu cât un site are backlink-uri de la alte site-uri cu autoritate mare, cu atât mai mult va crește și autoritatea lui. 

Backlink-urile vor fi întotdeauna importante pentru SEO deoarece ele formează autoritatea site-urilor și “valoarea” lor în ochii motoarelor de căutare. 

Ca să înțelegi mai bine cum funcționează, voi reveni la exemplul de mai devreme.

Dacă un utilizator accesează articolul de pe site-ul Y  în care ai menționat site-ul X și intră pe acel site prin intermediul link-ului din articol, o parte din autoritatea domeniului Y va fi transferată către domeniul X.

Care sunt cele mai importante elemente SEO on page? 

De departe, cele mai importante elemente on-page sunt: informațiile meta (meta titlul și meta descrierea) și conținutul text din pagină. Acestea trebuie să fie formate din cuvinte cheie relevante pentru fiecare pagină în parte. 

Totodată, conținutul trebuie să fie valoros, iar cuvintele cheie să fie introduse în text într-un mod logic, nu printr-o simplă înșiruire de cuvinte cheie. În ceea ce privește felul în care Google evaluează conținutul, aspectul logic câștigă în fața unei înșiruiri inutile de cuvinte cheie. 

.

Blog pe subdomeniu sau în subfolder? 

O altă temă discutată frecvent este cea legată de blog. Cum e mai bine: pe un subdomeniu sau într-un subfolder? Din punct de vedere SEO, recomandat este să pui blogul într-un subfolder de forma: site.ro/blog

De ce este recomandat să faci asta? 

Conform specialiștilor SEO de la Convertimo, subfolderele sunt interpretate de către Google că fiind parte din domeniul principal, ceea ce face ca autoritatea articolelor din blog să vină direct de la acesta, în timp ce subdomeniile sunt interpretate ca și domenii noi care pornesc cu autoritate zero. 

Dacă nu se fac campanii dedicate prin care să se obțină backlink-uri către subdomeniul respectiv, autoritatea acestuia nu va crește, deci blogul nu vă aduce rezultate.

În concluzie, SEO este un canal de marketing foarte complex prin care se poate obține performanță pe termen lung atunci când are la bază o strategie eficientă.

Citește și

SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata