Take a fresh look at your lifestyle.

FOTO RADAR – Câteva avioane au făcut înconjurul Clujului, fără a putea ateriza și au fost trimise la Târgu Mureș și Sibiu. Care este problema

0
MOBILA

avion-blue-air-iesit-de-pe-pista-aeroport-cluj-napoca (5)Mai multe avioane au înconjurat Clujul, duminică seara, fără a putea ateriza pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj-Napoca. Două dintre aeronave au fost direcționate către Târgu Mureș, una către Sibiu. O cursă ciudată este de la Tel Aviv. Deși avionul trebuia să aterizeze duminică seara, doar luni seara acesta are oră estimată de aterizare pe Aeroportul din Cluj.

Primele probleme au apărut la avionul companiei Wizz Air. Cursa pornise de pe Aeroportul Luton din Londra. Pe radar se vede că piloții au fost nevoiți să țină avionul în aer până să poată ateriza pe Aeroportul din Cluj. Într-un final, piloții au reușit manevra și au adus aeronava la sol.

watermarked-situatie

O altă aeronavă Wizz Air a întâmpinat probleme mari la aterizarea pe Aeroportul din Cluj. Cursa de Barcelona, se poate observa pe imaginile radar, s-a învârtit, de mai multe ori, deasupra unor localități din apropierea Clujului, în speranța unei aterizări reușite. Piloții au luat decizia de a ateriza în final pe Aeroportul Târgu Mureș.

barcelona

Un alt avion care a întâmpinat probleme la aterizarea pe Aeroportul din Cluj-Napoca a fost cel de la Bergamo-Italia. Aeronava a făcut o buclă mare deasupra localităților din zonele de munte, printre care și Mărișel. Și această cursa a Wizz Air a fost trimisă pentru aterizare spre Târgu Mureș.

bergamo bergamo1

Cursa companiei germane Lufthansa, plecată de la Munich spre Cluj-Napoca, a fost direcționată de la Huedin spre Târgu Mureș, după cum se poate vedea pe imaginile radar.

munich munich1

Un lucru ciudat s-a întâmplat cu avionul companiei Wizz Air de la Tel Aviv. Avionul trebuia să aterizeze la Cluj duminică seara la ora 23.15, dar ora estimată s-a schimbat la 00.55, 01.37, iar ultima oră estimată de aterizare apare ca fiind 21:15, luni seara, adică o abatere de la planificare de aproape 24 de ore.

Contactat telefonic, directorul operațional al Aeroportului Cluj-Napoca, Iuliu Pop a declarat pentru Ziarul Clujean că ceața a fost cea care le-a dat bătăi de cap piloților. În ceea ce privește cursa de la Tel Aviv, se pare că aeronava are probleme tehnice.

Ceața bat-o vina! Potrivit EVZ.ro, în 2014, înainte de finalizarea pistei, și directorul Aeroportului Cluj Napoca, David Ciceo, spunea că noul sistem montat, de tip ILS, va permite aterizarea avioanelor pe timp de ceață.

„Am îmbunătățit condițiile de aterizare pe aeroport. Când vom termina pista de 3.500 de metri, avioanele vor putea ateriza cu o vizibilitate de 350 de metri”, declara în 2014 David Ciceo.

Deocamdată, cei responsabili de această situație evită să explice dacă sistemul ILS 2 funcționează sau nu.

Pilotul de pe avionul Blue Air, care a ratat aterizarea pe noua pistă a Aeroportului Internațional Cluj Napoca, a cerut turnului de control mărirea intensității luminilor de ghidaj, semn că acestea nu funcționau corespunzător.

Un oficial de la Consiliul Județean Cluj a declarat, pentru „Evenimentul zilei”, că atunci când s-a montat acest sistem, reprezentanții aeroportului și cei ai firmei care a proiectat sistemul au dat asigurări că acesta va opera și în condiții extreme. „Ne-au spus că avioanele pot ateriza și cu un cearceaf pe geam și să fim de acord cu această investiție”, a declarat sursa citată.

Sistemul instalat, ILS2, a costat 400.000 de euro, iar plata s-a făcut din veniturile aeroportului.

avion-blue-air-iesit-de-pe-pista-aeroport-cluj-napoca (2)

Citește și
SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata