VIDEO – Cadavrul unui bărbat, ABANDONAT pe marginea drumului de autoritățile din Cluj

Pentru o parte dintre angajații sistemului, respectul pentru demnitatea umană este absent atât în viață, cât și după deces. Vineri, cadavrul fostului viceprimar din Bulz a fost lăsat pur și simplu pe marginea drumului, în urma accidentului mortal din Piatra Craiului – limita dintre Cluj și Bihor. Polițiștii din Huedin l-au abandonat pe asfalt, lăsându-l în grija fiului, care se confrunta cu un șoc emoțional, și a unor șoferi de TIR, care nu aveau nicio responsabilitate legală de a supraveghea cadavrul. Urmăriți imaginile video mai jos.
CADAVRU ABANDONAT DUPĂ ACCIDENT
Accidentul în care a sfârșit Teodor Negrea s-a produs vineri, înainte de ora 13:00. La fața locului au ajuns pompierii, un elicopter SMURD și polițiștii. S-au aplicat manevre de resuscitare, dar bărbatul nu a putut fi readus la viață, scrie INFO Huedin.
După ce au terminat cercetarea la fața locului, polițiștii și-au strâns catrafusele și s-au grăbit spre birouri. Oamenii legii au lăsat cadavrul fostului viceprimar din Bulz în grija fiului și a câtorva șoferi de TIR. Acest cadavru a stat expus mai bine de 5 ore pe caldarâm, în văzul miilor de șoferi și pasageri care au circulat în acel interval între Cluj și Oradea.
Un alt aspect este că acel cadavru nu putea fi lăsat în supravegherea fiului, care și el putea păți ceva datorită șocului suferit din cauza decesului tatălui său. Iar șoferii de TIR prezenți nu erau obligați să păzească corpul fără viață. Practic, la locul accidentului nu a rămas nicio autoritate a statului, care să se asigure că demnitatea și respectul datorat persoanei decedate sunt la loc de cinste. Această demnitate, potrivit legii, trebuie respectată în timpul vieții și după trecerea în neființă.
„Șoferii respectivi nu aveau nicio obligație legală de a supraveghea cadavrul. Puteau să vină animale sălbatice, acel cadavru putea fi deposedat de bunuri. Nu e normal să lași un cadavru uman nesupravegheat pe marginea drumului. E vorba de respectul datorat persoanei umane.
Autoritățile statului nu trebuiau să plece până la preluarea cadavrului. Unde este respectul datorat ființei umane prin lăsarea nesupravegheată a unui cadavru uman după cercetarea la fața locului?
Potrivit articolului 79 din Codul civil, privind interzicerea atingerii memoriei persoanei decedate, Memoria persoanei decedate este protejată în aceleaşi condiţii ca şi imaginea şi reputaţia persoanei aflate în viaţă„, spune Călin Merca, avocat și teolog.
Citește cum s-a produs accidentul: Accident mortal la limita dintre Cluj și Bihor. Un fost viceprimar nu a putut fi salvat
5 ORE CU CADAVRUL LA „EXPOZIȚIE” PE MARGINEA DRUMULUI
După mai bine de 5 ore de la decesul bărbatului de 72 de ani, la locul accidentului a ajuns și o mașină a unei firme de pompe funebre.
Surse din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj spun că lucrurile nu rămân așa. Șeful IPJ Cluj, deranjat de acest incident, a dispus de îndată verificări pentru a se stabili cu exactitate de ce polițiștii au plecat de la fața locului înainte ca cei de la pompe funebre să preia corpul fostului viceprimar. În funcție de aceste verificări, urmează să fie dispuse măsuri pe linie internă.
În acest moment, nu se cunoaște, efectiv, cât timp au lipsit oamenii legii de lângă cadavru. Dar e lipsit de relevanță, până la urmă. Dacă era să se întâmple ceva rău, se putea întâmpla în câteva minute sau chiar secunde, cum ar fi atacul unor animale.
IPJ Cluj nu a oferit, deocamdată, o reacție oficială cu privire la această situație.
Ca idee, autospecialele Inspectoratului pentru Situații de Urgență s-au întors de la accident la ora 14:00. Tot în context, accidentul nu era de o complexitate deosebită pentru ca cercetările să dureze 5 ore la fața locului.
Un martor a declarat că polițiștii au plecat imediat după ce au făcut măsurătorile. Din declarația lui nu reiese că polițiștii erau plecați recent de la locul accidentului, dimpotrivă. Urmăriți imaginile mai jos.
UPDATE – REACȚIA IPJ CLUJ
În mod penibil, reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Cluj spun că au lăsat mortul în grija reprezentanților Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier – I.S.C.T.R.. Numai că această instituție, printre sarcini, în atribuții, nu are și supravegherea persoanelor decedate ori conservarea unui câmp infracțional.
„În urma accidentului rutier produs în data de 11 aprilie a.c., în jurul orei 12:20, pe DN1 E60, la limita dintre județele Cluj și Bihor, în care și-a pierdut viața un bărbat în vârstă de 72 de ani, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj au fost transmise informații cu privire la modul de intervenție a echipajelor, context în care se impune transmiterea unor precizări:
În acest context, menționăm că, după finalizarea cercetării la fața locului, polițiștii din cadrul Poliției orașului Huedin s-au deplasat la sediul unității, pentru continuarea activităților specifice anchetei, completarea documentației și clarificarea unor aspecte necesare în cadrul intervenției.
Înainte de retragerea din teren, aceștia s-au asigurat că autovehiculul de transport funerar se afla în apropiere și că la fața locului au rămas reprezentanți ai I.S.C.T.R., precum și un membru al familiei persoanei decedate.
În acest context, conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Cluj a dispus verificări interne privind modul de intervenție și respectarea procedurilor legale în vigoare”, se arată într-o informare a Inspectoratului de Poliție Județean Cluj.
Dacă autovehiculul de transport mortuar era aproape, de ce nu au avut răbdare polițiștii să ajungă la locul accidentului? Răspunsul IPJ Cluj este de o penibilitate imensă și lipsit de orice explicație logică. Din același răspuns rezultă că hârtiile erau mai importante ca demnitatea omului. De acolo, probabil, și graba de a părăsi locul accidentului.
CE FACE I.S.C.T.R.?
Potrivit site-ului instituției, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier – I.S.C.T.R. este organismul tehnic permanent specializat în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, asigurând la nivel naţional inspecţia şi controlul respectării reglementărilor naţionale şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere, privind, în principal:
- tariful de utilizare şi tariful de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România.
- condiţiile de efectuare a activităţilor de transport rutier, a activităţilor conexe transportului rutier şi a activităţii de pregătire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere;
- siguranţa transporturilor rutiere şi protecţia mediului;
- starea tehnică a vehiculelor rutiere;
- masele şi/sau dimensiunile maxime admise pe drumurile publice şi masele totale maxime autorizate;