Conținut oferit de: Partener extern.
Lumea jocurilor de noroc reprezintă una dintre opțiunile favorite de divertisment ale românilor, dar nu este deloc o resursă nouă de distracție. În urmă cu peste 100 de ani, Regele Carol I a semnat un document de înființare a Loteriei de Stat.
Chiar și în perioada regimului comunist, lozurile și biletele de loterie permiteau jucătorilor să iasă din rutină, să își testeze norocul și să aibă șansa de a câștiga premii importante – sume de bani, automobile sau vacanțe în străinătate.
În prezent, jocurile loto continuă să existe in România și multe alte state, însă foarte populare au devenit și pariurile sportive, alături de jocurile de cazinou online și offline – sloturi și jocuri cu dealer live precum ruletă, blackjack sau baccarat.
Toate sunt disponibile într-un cadru reglementat. Statul român permite cetățenilor săi acces la aceste resurse de divertisment într-un mod care asigură siguranța procedurilor, impozitarea și taxarea corecte, dar și respectarea tuturor drepturilor jucătorilor.
Corectitudine garantată la jocuri de cazino online
Extinderea jocurilor de cazinou în spațiul online a făcut ca aceste jocuri de noroc să fie mult mai ușor accesibile celor interesați, dar a adus și nevoia de a actualiza legile care reglementează industria de profil.
Orice român care vrea să-și deschidă un cont pe o platformă de pacanele online și live casino trebuie să se înregistreze, deci identitatea acestuia va fi certificată de la distanță, cu ajutorul unui set complex de instrumente bazate în mare parte pe tehnologie. Sunt verificate documentele de identitate, deci utilizatorul nu poate accesa astfel de resurse decât dacă are cel puțin 18 ani.
Autoritățile s-au asigurat, prin legislație, că mediul online casino va fi unul fair-play, cu jocuri corecte, șanse reale de câștig pentru utilizatori, în condițiile expuse de mecanismele jocurilor. Drepturile clienților de cazinouri online licențiate sunt în primul rând drepturi de consumatori europeni, în condițiile în care România este unul dintre statele membre ale Uniunii Europene.
Accesul la jocuri de cazino la distanță este de fapt unul dintre tipurile de servicii asigurate de un furnizor autorizat: în acest caz, servicii de divertisment. Relația prestator de servicii – client trebuie astfel să fie una onestă, clientul urmând să fie protejat pentru a putea avea parte de o experiență plăcută.
Autoritățile naționale impun reguli ferme pentru desfășurarea de jocuri de noroc. Înainte de toate, operatorii trebuie să fie supuși unui proces local de licențiere. În România, Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc, instituție în subordinea Ministerului Finanțelor Publice, este autoritatea care reglementează acest domeniu, inclusiv sectorul online de gambling.
Corectitudinea rezultatelor este unul dintre drepturile de bază pentru jucători. Orice cazinou online licențiat va folosi generatoare de numere aleatorii (RNG) pentru a garanta rezultate imparțiale pentru jocuri. La sloturi, rezultatul fiecărei rotiri este complet aleatoriu. Sunt verificate inclusiv procentele RTP pentru jocuri, adică rata de returnare la jucători, din totalul de încasări.
Securitate maximă pentru date personale și tranzacții
Platformele de online casino au obligația de a proteja datele personale ale utilizatorilor, în condițiile legislației europene. Implementarea GDPR se aplică astfel și în industria jocurilor de noroc.
Mai mult decât atât, cazinourile trebuie să folosească instrumente moderne pentru securitatea tranzacțiilor, căci sume de bani pot fi transferate oricând între client și cazinou – depuneri și retrageri. Operatorii de jocuri de cazinou sunt obligați să implementeze criptarea datelor și să adopte măsuri complexe de securitate atunci când procesează plățile jucătorilor.
Pentru mai multă transparență și pentru a proteja fondurilor jucătorilor, cazinourile online au rigori speciale în materie de păstrare și folosire a banilor de la clienți. Astfel, se aplică o separare a fondurilor – depozitele clienților versus bani pentru cheltuieli operaționale.
Jocul responsabil trebuie de asemenea asigurat de operatorii de jocuri de noroc. Este nevoie de informare corectă a clienților, de acces la instrumente complete pentru asigurarea echilibrului personal. De la înștiințare cu privire la timpul petrecut pe platformă, până la fel de fel de rapoarte, monitorizare, intervenție și posibilități de auto-excludere, totul este conceput pentru a evita situațiile de adicție.
Utilizatorii de online casino pot beneficia de suport de la departamentul de relații clienți al cazinoului, dar, în funcție de problemă, se pot adresa și autorităților pentru a se asigura că drepturile acestora sunt respectate deplin.
Sursa foto canva.com