Take a fresh look at your lifestyle.

Ce face filtru de particule – DPF?

0
MOBILA
Conținut oferit de: dailydriven.ro.

Durata de viata a unui filtru de particule ar fi situata intre 100.000 – 250.000 km, aceste valori variaza in functie de conditiile de exploatare.

Ce este filtrul de particule sau filtru DPF?

Trebuie sa iti spunem de la bun inceput ca DPF se mai poate numi si FAP la masini frantuzesti. Astfel, sa incepem articolul. Filtrul de particule este un dispozitiv montat in sistemul de evacuare al masinii pe partea de post ardere. El este gandit sa retina gazele de evacuare de pana la 1 micron. Gazele de evacuare sunt intre 0,1 si 12 microni. Tot ce trece de 1 micron va ramane stocat in filtru de particule pana in momentul cand acesta isi face regenerarea.

In mod normal filtrul de particule se va gasi doar la motoarele diesel si lucreaza impreuna cu egr-ul masinii. In ziua de astazi masinile noi pe benzina vor veni si ele cu filtru de particule. Emisiile la benzina sunt de cateva ori mai mici ca la diesel.

Cand a aparut prima data DPF-ul?

La motoarele cu aprindere prin compresie producatorii au fost obligati sa monteze filtru DPF la toate masinile incepand cu EURO 4. Din 2009 in UE toate masinile diesel trebuiau sa aiba filtru dpf montat.

Dupa, incepand cu Euro 6, producatorii au inceput sa monteze si sistem AdBlue, pe langa sistemul de filtrare al emisiilor.

Un filtru de particule are o durata mare de viata si poate sa isi faca regenerarea si de 3000-3500 de ori in cursul vietii lui. Daca masina este exploatata corect filtrul o sa inceapa sa faca probleme abia dupa 350.000 de km.

De ce se infunda DPF-ul?

El capteaza non-stop particule si in oras nu isi poate face regenerare. Regenerarea DPF-ului se face doar in anumite conditii care in oras nu pot fi indeplinite. Regenerarea se face la drum lung, cand motorul saturat la 3500 de turatii timp de 15-20 de minute.

Astfel daca in oras nu isi poate face regenerari el va acumula particule pana se va infunda efectiv. In acest moment trebuie sa il dai jos si sa il cureti la un aparat special care o sa te coste 100 de euro plus manopera. Noi nu recomandam anularea DPF-ului din multe motive, in primul rand motivul legal si in al doilea rand pentru ca masina ta va deveni automat Euro 0 si va mirosi ingrozitor.

Spuneam de curatarea filtrului de particule. Haide sa vedem ce avantaje are acest procedeu.

Avantaje ale curatarii chimice a filtrului de particule

  • dizolva orice tip de depunere de pe filtru
  • scade consumul de combustibil
  • imbunatateste performanetele motorului

Simptome dpf infundat

In mod normal atunci cand masina trebuie sa isi faca regenerare ECU sau calculatorul masinii ne va spune asta si in bord se va ilumina un martor galben care arata ca o toba cu particule, puncte in ea.

Daca masina nu isi termina sau nu poate sa intre in regenerare pot ramane iluminati martorul Check-Engine dar si martorul de la DPF.

Ce vei simti daca DPF-ul este infundat?

  • miros ciudat la evacuare;
  • fum alb care dispare repede;
  • masina poate intra in limp;
  • masina nu mai trage, lipsesc puterea si cuplul de dinainte;
  • se poate limita turatia motorului la 3000 de rotatii pe minut.

Filtrul de particule se poate defecta prematur, mai devreme de cei 350.000 de km specificati mai sus, daca acesta aduna prea multe particule si nu apuca sa isi faca regenerari pentru ca mergi cu masina preponderent in oras si pe drumuri de scurta durata.

Posesorii de masini diesel trebuie sa cunoasca exact procedura prin care pot baga in regenerare filtrul de particule ca sa nu aiba probleme dupa cu el.

Citește și
SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata