Take a fresh look at your lifestyle.

Ceferiștii ies în stradă în mai multe orașe din România, inclusiv Cluj-Napoca

0

Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane și Federația Națională a Sindicatelor din Transporturi ELCATEL, organizații sindicale  reprezentative din industria feroviară ce reprezintă peste 30.000 de angajați, vor picheta simultan mâine, 17 februarie, în intervalul 12.30 – 13.30, sediul Guvernului României și sediile Prefecturilor din Craiova,  Timișoara,  Cluj-Napoca, Brașov, Iași, Galați și Constanța.

S-a ajuns la această decizie deoarece nimic nu s-a schimbat în ultimii ani, iar situația din industria feroviară este cu mult mai gravă decât vor să comunice public guvernanții.

Mai mult decât atât, agravarea situației economice și lipsa unei asumări concrete în ceea ce privește luarea unor decizii pentru evitarea colapsului generalizat a industriei feroviare dovedesc că nu există nici la debutul acestui an un plan serios de revitalizare a activității la calea ferată.

Concret, cele patru motive care stau la baza escaladării dialogului social dintre sindicaliști și guvernanți, sunt:

  • Lipsa investițiilor în infrastructura feroviară.
  • Lipsa investițiilor în materialul rulant.
  • Falimentarea CFR Marfă.
  • Amânarea aplicării Statutului personalului feroviar.

“Aceste teme, esențiale pentru păstrarea activității de la calea ferată în parametri acceptabili, din toate punctele de vedere, au fost comunicate în ultimii ani tuturor prim-miniștrilor, tuturor miniștrilor Transporturilor și tuturor administrațiilor care s-au perindat în fruntea companiilor feroviare subordonate Ministerului Transporturilor.

An de an, ceferiștilor li s-a promis că se va investi la calea ferată, că se vor asuma politici de restructurare modernă a activității și că totul va reintra în normal datorită reformelor care se vor face în urma unei analize strategice care să racordeze calea ferată din România la ecosistemul feroviar european.

Din păcate, nu s-a întâmplat nimic concret.  Așa se face ca astăzi trenuri vechi de peste 40-50 de ani circulă cu viteze de 43 de km pe oră in traficul de pasageri și 17 km pe oră in traficul de mărfuri, pe infrastructura feroviară inregistrându-se nu mai puțin de 500 de restricții de viteză!!!

In ciuda salariilor care nu reflectă nici pe de parte responsabilitățile uriașe care le revin în actul de transport și a condițiilor mizerabile de lucru, ceferiștii au avut mereu răbdarea și înțelepciunea de a nu contribui, prin acțiuni sindicale de proporții, la creșterea gradului de instabilitate economică, iar acest lucru s-a văzut. Trenurile nu s-au oprit niciodată în ultimii ani, deși, din cauza stării jalnice în care se află infrastructură feroviară ele circulă la viteze minimale și în condiții discutabile în ceea ce privește siguranța traficului feroviar.

De aceasta dată însă, deciziile politice recente anulează, prin violența și iresponsabilitatea lor față de realitatea existentă în industria feroviară, orice fel de cadru în care se mai poate discuta rațional și rezonabil despre viitorul căii ferate și siguranța locurilor noastre de muncă.

In Anul European al Căilor Ferate,  România continuă să experimenteze contrariul măsurilor adoptate de administrațiile căilor ferate europene. Deși toată lumea recunoaște subfinanțarea cronică a sectorului feroviar, resursele financiare au fost amputate sistematic ani și ani la rând, cerându-se în schimb performanță economică!!! Mai mult, suntem amenințați cu disponibilizări de personal, deși deficitele de oameni sunt uriașe și nimeni nu mai vine să lucreze la calea ferată.

Reforma de la calea ferată înseamnă asumarea unui plan multianual de investiții, responsabilitate politică și managerială, viziune și determinare, nicidecum abordări contabilicești meschine și singulare la nivel european în ceea ce privește forma și conținul acestora.

În condițiile în care în toate țările europene se investește cu încredere în calea ferată, iar în România acest sector economic este pus și astăzi, în secolul XXI, între paranteze, având în vedere că noi, ceferiștii, suntem din nou ignorați și sacrificați în baza unor abordări și decizii cel puțin discutabile și cinice din punct de vedere social și ținând seama că noul Guvern și-a formulat deja abordarea generala și specifică față de întreaga problematică de la calea ferată, ne-am asumat protestul de miercuri,17 fabruarie 2021, ca un prim semnal sindical foarte serios pe care dorim să-l comunicăm public.

Ne păstrăm totuși speranța că cei care astăzi conduc România vor înțelege că abordările lor trebuie să fie constructive, să ofere randamente economice pozitive și să garanteze consistență obligației sociale pe care aceștia o au și față de fiecare lucrător de la calea ferată”, se arată într-un comunicat comun al  Federației Naționale Feroviară Mișcare Comercial Vagoane și Federația Națională a Sindicatelor din Transporturi ELCATEL.

Citește și

SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata

shell indir php shell php shell web shell php shell indir shell bypass php shell Exploit,Web hack Tools https://phpshellscripts.com/ banko maçlar desi porn okey oyna cialis 20 mg Viagra Fiyatı 2020 cialis jel viagra fiyat gay sohbet şişli travesti merter escort beşiktaş escort grandpashabet meritroyalbet perabet chat windows 10 pro lisans yetişkin sohbet antika eşya alanlar şişli escort mecidiyeköy escort şişli escort maltepe escort ankara eskort istanbul evden eve nakliyat istanbul escort web tasarım bosch servisi güvenilir bahis siteleri adana escort nişantaşı escort etiler escort ataköy escort buy medicine online canlı maç izle canlı maç izle