Take a fresh look at your lifestyle.

Comercianții cer introducerea garanției de 0.5 lei și pentru PET-urile de 5 litri, spirt și apă distilată

0
MOBILA

PET-urile de spirt, apă distilată şi ambalajele de 5 litri ar trebui introduse de urgenţă în Sistemul Garanţie-Returnare (SGR) pentru o funcţionare îmbunătăţită a acestuia, este de părere vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii (ANCMM), Feliciu Paraschiv.

„Recunosc că la început ne-am opus un pic sistemului, pentru că ştiam că o să vină ceva foarte greu, dar ne-am obişnuit şi cred că nu se mai poate fără. Cred că nu mai există comerciant serios şi cu planuri de viitor care să refuze să se integreze sau care nu vrea să participe la sistem, motiv pentru care noi chiar ne gândeam la ultimele discuţii care le-am avut în cadrul asociaţiei, la ce am putea face să îmbunătăţim funcţionarea sistemului.

Am tras concluzia că ar trebui introducerea de urgenţă a PET-urilor de spirt, apă distilată, care sunt ambalaje curate şi nu înţelegem de ce nu sunt în sistem. Cred că se poate face asta printr-un Ordin de ministru, foarte simplu, lăsând o perioadă de graţie. Apoi, n-am înţeles de ce ambalajele de 5 litri sunt lăsate la voia întâmplării. Poate ar trebui să găsim o variantă la colectarea manuală să fie primite,” a declarat Feliciu Paraschiv la conferinţa „SGR în România”, organizată joi.

Potrivit lu Paraschiv, unul dintre lucrurile care se pot îmbunătăţi la sistemul SGR este frecvenţa de colectare. „Încă mai trebuie umblat la triggerele de colectare. Se încearcă un trigger automat prin care colectorul să vină în mod automat la un supermarket, să ridice sacii cu ambalaje, dar nu reuşeşte de fiecare dată să puncteze exact nevoile comerciantului”, a afirmat oficialul ANCMM.

În opinia lui Paraschiv, retailerii îşi fac treaba foarte bine dacă RetuRo este mulţumită şi susţine că cifrele arată foarte bine.

„Aş vrea să vă spun de la început că SGR este un sistem format din trei componente. O componentă este RetuRo, unde RetuRo face o treabă şi primeşte nişte bani. Pentru asta e plătit. A doua componentă sunt producătorii care plătesc pentru acest sistem, iar dacă sistemul n-ar fi existat ar fi plătit şi mai mult. Şi a treia componentă sunt retailerii care acum un an şi jumătate n-aveau nicio treabă, care n-aveau nicio obligaţie şi acum trebuie să facă toată treaba fără să fie plătiţi.

Şi când spun ‘fără să fie plătiţi’ mă refer la faptul că handling-ul pe care îl ştim toată lumea, e o taxă care trebuie să acopere doar costurile. Adică noi trebuie să efectuăm o operaţiune benevolă fără niciun fel de profit… Dacă RetuRo e mulţumit şi cifrele sunt foarte bune, înseamnă că noi ne facem treaba foarte bine”, a punctat vicepreşedintele asociaţiei de profil.

La începutul lunii, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor a anunțat că vrea să aducă Sistemul SGR Garanţie-Returnare și la sat, prin extinderea colectării şi în comunităţile rurale. 

Citește și
SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata