Take a fresh look at your lifestyle.

Consiliul Județean Cluj promite noi modernizări de drumuri județene. Lista sectoarelor vizate

0

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a emis nu mai puțin de 16 certificate de urbanism necesare în vederea elaborării documentațiilor tehnice și cadastrale pentru autorizarea lucrărilor de modernizare și reabilitare a 106,834 km de pe nu mai puțin de 16 sectoare aparținând de 14 drumuri județene.

Astfel, drumurile județene pentru care au fost emise certificatele de urbanism și pentru care Consiliul Județean pregătește, în prezent, derularea de ample lucrări de modernizare, traversează nu mai puțin de 19 comune clujene, după cum urmează:

DJ 109 S Deușu – Borșa, km 0+000 – km 12+320
DJ 161 E Diviciorii Mici – Habadoc, km 5+500 – km 8+000
DJ 107 N Valea Ierii – Plopi – Gura Râșca, km 14.000 – 28+612
DJ 103 G Cheile Turzii – Săndulești, km 30+970 – km 35+231
DJ 161 B Călărași – Călărași Gară, km 40+647 – km 42+530
DJ 109 A Ciubanca – limită jud. Sălaj, km 56+100 – km 57+300
DJ 109 E Valea Groșilor – limită jud. Sălaj, km 14+484 – 17+000
DJ 109 V Cluj-Napoca – Giula, km 11+400 – 15+390
DJ 105 T Berindu – Săliștea Veche, km 14+447 – km 19+470
DJ 182 F Mănășturel – Valea Gârbăului – Gârbăul Dejului, km 0+000 – km 9+980
DJ 103 G limită județul Alba – Podeni – Moldovenești, km 13+200 – km 25+600
DJ 107 T Mărișel – Măguri Răcătău, km 0+000 – km 11+600
DJ 161 Panticeu – Sărata – limită jud. Sălaj, km 41+100 – 49+050
DJ 161 A Apahida – Cojocna, km 7+100 – km 9+700
DJ 107 T Măguri Răcătău – Măguri, km 13+600 – 23+600
DJ 160 Mociu – Chesău – Pălatca, km 44+800 – km 48+800
Necesitatea demarării lucrărilor de investiții pe aceste sectoare de drumuri este determinată de starea accentuată de degradare a acestora. Din cauza structurii necorespunzătoare și a traficului rutier intens, toți cei 106,834 km de drum județean prezintă degradări, cu multiple defecte de capacitate portantă, respectiv cedări ale sistemului rutier și ale patului drumului, dar și cu evidente degradări de suprafață precum gropi, făgașe și tasări. Urmare a acestor deficiențe structurale, în special a celor legate de capacitatea portantă, drumul nu mai asigură în momentul de față o planeitate normală suprafeței de rulare, atât în profil transversal cât și în cel longitudinal. De asemenea, ca urmare a cvasi-inexistenței șanțurilor de scurgere a apelor de suprafață, pe mai multe porțiuni se înregistrează cedări ale corpului drumului, fapt de natură a pune în pericol siguranța participanților la trafic.

Ulterior finalizării expertizelor tehnice și a documentațiilor cadastrale necesare intabulării acestor drumuri și sectoare de drumuri județene, respectiv a studiilor geotehnice, a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții (D.A.L.I.), precum și a celei referitoare la proiectare și asistență tehnică, Consiliul Județean Cluj va demara licitațiile aferente execuției lucrărilor la cei peste 100 km de drumuri județene.

Citește și

SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata