Take a fresh look at your lifestyle.

Criza de transport maritim afectează multe domenii

0
Conținut oferit de: e-potion.ro.

Spre deosebire de multe alte industrii și sectoare de activitate, industria de transport maritim a fost poate cea mai afectată din cauza COVID-19. Totuși, criza prin care trece acum industria de transport maritim nu este cauzată exclusiv de COVID, însă pandemia a agravat și mai mult problemele care au existat întotdeauna în această industrie.

Comerțul global este un proces dinamic și fragil, care este expus în mod neîncetat la elementele economiei mondiale. Multe sectoare de activitate sunt dependente de industria de transport maritim, care este responsabilă cu peste 70% din mărfurile tranzacționate la nivel global. Toate tipurile de afaceri au avut de suferit, de la întreprinderile mari și mijlocii, până la comerțul electronic, indiferent de ramura sa de activitate. 

Criza transportului maritim

Criza transportului maritim a evoluat lent în ultimele 15 luni, în principal din cauza încetinirii globale și a diferitelor grade de redresare în diferite țări. Pionii principali implicați sunt SUA și China. Pe măsură ce COVID-19 s-a intensificat anul trecut, au existat blocaje pe scară largă în industria maritimă, dar și în alte industrii de pe glob. Acesta a fost primul dintr-o serie de șocuri care au lovit industria navală. China, responsabilă cu 16% din exporturile globale, și-a revenit relativ repede după perioada de blocaj, ridicându-se de unde a rămas. SUA, responsabilă cu 16,8 % din exporturile globale, și-a revenit mai lent, dar consumul a crescut pe măsură ce oamenii au trecut la un stil de viață domestic și au început să facă cumpărături din mediul online, cele mai solicitate fiind produsele alimentare, bunurile de consum, produse de igienă personală, narghilea electronică și alte accesorii de vaping, dar și produse destinate hobby-urilor și pasiunilor. Rezultatul a fost că pentru fiecare 100 de containere expediate către porturile SUA, doar 40 au fost trimise înapoi. Containerele au fost depozitate în porturile SUA, în timp ce China și alte țări exportatoare din Asia depuneau eforturi uriașe pentru a găsi containere. Porturile sunt, de asemenea, mai lente atunci când procesează mărfurile primite din cauza protocoalelor COVID. Rezultatul net este acela că toate costurile de expediere au crescut în medie cu 300%. 

Cum influențează criza transportului naval mediul de afaceri?

Creșterea costurilor de expediere a împovărat foarte mult mediul de afaceri, care oricum se confrunta cu noi probleme. Indisponibilitatea containerelor și timpul de tranzit crescut pe mare pot limita capacitatea unui exportator de a pătrunde pe noi piețe, limitându-i capacitatea de a se dezvolta, de a-și spori profiturile și de a reinvesti în afacere. Comercianții cu amănuntul mari și mici se bazează pe diverse consumabile, însă costul expedierii lor este foarte crescut. În timp ce comercianții cu amănuntul mai mici, care sunt dependenți de astfel de produse, sunt dispuși să împartă costurile, mulți mari comercianți cu amănuntul refuză să împartă aceste costuri, iar exportatorii suferă. Pe termen lung, poate fi mai ieftin pentru acești comercianți cu amănuntul să obțină consumabile din surse locale, ceea ce ar putea afecta exporturile. 

 Odată cu creșterea inflației a costurilor de producție și cu deficiențele sistemelor logistice interne, deținătorii de afaceri sunt nevoiți să ducă bătălii pe mai multe fronturi, începând cu cele legate de disponibilitatea containerelor și continuând cu cheltuielile generale crescute, cu scopul de a-și menține activitatea funcțională. 

Citește și

SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata