Take a fresh look at your lifestyle.

Cum bate vântul. Emil Boc s-a lepădat de METROU? Edilul s-a întrebat: ”Cine a prioritizat metroul să rămână în PNRR?”

0

După promisiuni peste promisiuni și bani cheltuiți de Primăria Cluj-Napoca pe diverse studii, Emil Boc s-a întrebat în ședința de Consiliu Local din 7 iunie: ”Cine a prioritizat metroul să rămână în PNRR?”.

Activistul civic clujean, Szakats Istvan, a realizat filmul declarațiilor privind Metroul clujean făcute de primarul Emil Boc, în ultimii 5 ani.

Ieri în Consiliul Local  Boc s-a lepădat de metrou. 

Am urmărit cu stupoare acest exercițiu de damage control politic. Boc se spală pe mâini de pe acum pentru eșecul numit metrou. Iată povestea sucirilor succesive.  Învățați de la maestru.

2017.05.

“Soluția metroului nu se poate implementa la Cluj, pentru că avem un oraș cu jumătate de milion de oameni și cu un cost de 5 miliarde de euro pentru metrou. Ar fi o soluție care nu se poate susține financiar. Sunt realist că ar fi ideal să avem o soluție de metrou, dar nu este sustenabilă.”

2017.10.

“Nu o facem noi, o va face altcineva. Va trebui făcută la un moment dat. La 400.000 de locuitori nu îţi trebuie metrou, dar când ai trecut de 500.000 spre un milion sunt oraşe care îşi asigură mobilitatea urbană prin metrou. “

2018.04.

“Este un proiect pe termen lung al Clujului, vreau să fie foarte clar, am spus-o din primul moment. “

2020.04.

“Este cel mai important proiect de mobilitate din istoria Clujului, care urmăreşte dezvoltarea zonei metropolitane Cluj. Este un proiect despre viitorul Clujului. La starea de congestie a Clujului, metroul este soluţia”.

2020.05.

“este cel mai important proiect de infrastructură din istoria Clujului. Acest proiect integrat își propune să contureze viitorul Clujului pentru mai multe investiții, pentru mai multe locuri de muncă bine plătite și pentru a asigura mobilitate locuitorilor din Cluj și din întreaga zonă metropolitană.”

2021.09.

“Centura e mai complicată decât metroul. La Metrou e mai simplu. E subteran. Și acolo e super complicat, evident, dar nu ai obstacole așa cum ai la centură.”

2021.11.

“Au fost analizate 5 alternative pentru a găsi cea mai bună soluţie. Din toate aceste analize, metroul e singura soluţie viabilă şi necesareă şi vorbesc pe baza documentelor oferite de specialişti care cu asta se ocupă.”

2022.01.

“Niciodată Primăria nu a spus că metroul este mai important decât centura sau că centura este mai importantă decât metroul”

2022.07.06

“Cine a prioritizat metroul să rămână în PNRR? Ministrul Drulă. Cineva a scos cu ranga centura metropolitană de la autostrăzi, și acel nume este Drulă. Cu ce drept domnul ministru Drulă ne-a prioritizat metroul și nu centura, cu ranga, de la Bruxelles? Că nu ne-a întrebat, oare ce vreți voi să prioritizați, dragi clujeni?, a comentat Szakats Istvan.

Nici nu e de mirare că Emil Boc nu mai vrea metroul, pentru că proiectul costă 2 miliarde de euro, iar Primăria are numai 300 de milioane de lei. Centura ar costa 800 de milioane de euro, iar suma de 300 de milioane de euro ar acoperi aproape jumătate din costuri. Nu mai vorbim despre faptul că cei 300 de milioane vor fi primiți din PNRR, doar dacă Clujul își face bine temele.

Demararea lucrărilor la metroul Clujului, cu numai 300 de milioane de euro în cont (adică de aproape 7 ori mai puțin decât trebuie), poate fi considerată o adevărată sinucidere, pentru că proiectul s-ar bloca în maxim un an, din lipsă de finanțare. 

Emil Boc a început de câteva zile să lanseze declarații prin care dă vina pe fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, pentru că centura nu este în PNRR. Drulă i-a dat replica, spunând că nici nu avea cum să fie pentru că la centura metropolitană a Clujului nici astăzi nu sunt terminate studiile, iar finanțările PNRR s-au produs în 2021.

Centura metropolitană Cluj: despre un proiect extrem de întârziat și o administrație incapabilă care caută țapi ispășitori

De 5 ani domnul Emil Boc a preluat în propria ogradă acest proiect și nu a reușit până azi să finalizeze nici măcar studiul de fezabilitate.

Faptele sunt foarte clare și nu mint:

– în 2017 primăria clujeană a preluat de la Compania de drumuri proiectul centurii metropolitane Cluj, asumându-și că va realiza cel puțin studiul de fezabilitate;

– în 2018 s-a semnat contractul pentru acest studiu de fezabilitate. Termen de realizare: 12 luni.

Au trecut 4 ani de la semnarea acelui contract și încă nu este aprobat studiul de fezabilitate. Nu există acord de mediu. Nu sunt făcute exproprieri. Și, evident, nu e lansată licitația de lucrări”…. a spus Drulă.

Citește și
SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata