Conținut oferit de: Partener extern.
Te gândești să faci trecerea de la biroul corporației pentru care lucrezi la propriul birou? Parcă viața pare mai frumoasă atunci când poți lucra când vrei, așa cum vrei și de unde vrei. Libertatea pe care ți-o ofertă o astfel de oportunitate merită tot eforul pe care va trebui să-l depui. De ce vorbim despre efort? Pentru că nu îți poți construi un brand personal peste noapte, nu îți poți face numele cunoscut în câteva minute. Ai nevoie de timp, răbdare și de o strategie bine pusă la punct.
Despre branding personal discutăm și în rândurile următoare. Ce înseamnă mai exact și cum se construiește o imagine puternică în era digitală? Vei afla răspunsurile pe parcursul acestui articol. La final vei ști care sunt pașii pe care ar trebui să-i urmezi în carieră.
Ce este brandul personal?
Brandul personal înseamnă marca pe care ai reușit să o dezvolți în jurul numelui tău, o marcă clădită în timp, datorită talentelor pe care le deții, datorită personalității și valorilor tale. Dacă în urmă cu câțiva ani, atenția tuturor se rezuma la a înmâna o carte de vizită, astăzi brandul personal înseamnă un întreg proces. Ai nevoie de un plan de carieră realist, la care să lucrezi zilnic, să te autodepășești și să te faci cunoscut publicului țintă. Asul din mânecă nu stă chiar în mânecă, ci în mână. Acesta este propriul telefon. Te poți face auzit și apreciat, poți deveni un nume important în industrie dacă folosești corect rețelele de socializare.
Cum îți construiești un brand personal?
Pentru început, trebuie să știi că oricine își poate construi un brand personal. Există o concepție falsă potrivit căreia doar vedetele pot face acest lucru. În realitate, chiar și cei care vor să lucreze într-o corporație sau, în orice caz, pentru angajator își pot construi un brand personal puternic pentru a ajunge la funcția mult dorită. Pentru a obține rezultate remarcabile, ai nevoie de ajutorul unui expert. Cumva ai nevoie să fii ghidat de o persoană cu experiență pentru că brandul personal se creionează în mod personalizat. Totuși, există câțiva pași comuni, iar aici ne referim la:
Autocunoaștere
Înainte de a-ți expune valorile și talentele, va trebui să te cunoști bine pe tine însuți. Ce te face unic în domeniul în care activezi? Ce poți oferi? Ce îți ghidează pașii? Care sunt credințele tale? Identifică valorile și pasiunile tale pentru a putea trece mai departe!
Stabilirea obiectivelor
Dacă nu îți stabilești obiectivele, nu vei ști ce strategii să aplici. Poate vrei să atragi mai mulți clienți, poate vrei să obții un post de conducere, să devii un freelancer cunoscut, un nume valoros în industrie. Încearcă să stabilești obiective clare și realiste!
Identifică publicul țintă
Sigur că vrei să au un impact puternic. Perfect! Înseamnă că trebuie să identifici publicul țintă. Cine este audiența ta? Doar așa vei ști cum să-ți adaptezi mesajul.
Crearea mesajului
În spatele unui brand puternic există un mesaj clar și coerent. Acest mesaj ar trebui să reflecte în totalitate cine ești cu adevărat și, în mod evident, trebuie să fie distribuit prin toate canalele de comunicare.
Construirea imaginii online
Imaginea online este obligatorie. Creează-ți conturi pe rețelele sociale de impact și ai grijă de conturile tale! E important să postezi cu regularitate, să fii acolo pentru publicul tău, să creezi mesaje de calitate și valoroase.
Networking
Relațiile sunt importante. Mergi la evenimente de profil, alătură-te comunităților și grupurilor de interes și ai în vedere că networking-ul nu se rezumă doar la a cunoaște oameni, ci la menținerea relațiilor cu aceștia.
Monitorizarea progresului
E foarte important să urmărești reacțiile. Doar așa vei ști ce merge bine, dar și unde ar trebui să lucrezi. Adaptabilitatea este un mare avantaj în orice industrie.
Așadar, branding-ul personal nu se rezumă la o simplă postare pe Instagram, ci la o prezență puternică, la care ar trebui să lucrezi în fiecare zi.