Take a fresh look at your lifestyle.

DNA ar trebui să verifice achiziția și utilitatea ILS2 din Aeroportul Cluj. În teorie „avioanele pot ateriza și cu un cearceaf pe geam”, în realitate nu pot nici cu geamul curat

0

Primăvara și toamna avioanele nu pot ateriza la Cluj-Napoca și nici decola de aici din cauza ceții. Astfel, aeronavele aterizează la Sibiu sau Târgu Mureș și tot de acolo se ridică de la sol. Se întâmplă asta dimineața și seara, în anumite zile, când ceața este mai densă. Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj-Napoca a achiziționat în anul 2014, cu suma de 400.000 de euro, un sistem de ghidaj a piloților în caz de ceață. Este un sistem de lumini a cărui intensitate crește sau coboară în funcție de densitatea ceții.

Vineri seara, un avion al companiei Wizz Air a făcut câteva ture în jurul Clujului, timp de 30 de minute. Din cauza ceții, piloții au luat decizia de a ateriza în siguranță pe Aeroportul Sibiu. De acolo au fost preluați pasagerii, după câteva ore, cu autocarele și transportați la Cluj-Napoca.

Contactat telefonic, directorul operațional al Aeroportului Cluj-Napoca, Iuliu Pop a declarat pentru Ziarul Clujean că ceața a fost cea care le-a dat bătăi de cap piloților.

Ceața bat-o vina! Potrivit EVZ.ro, în 2014, înainte de finalizarea pistei, directorul Aeroportului Cluj Napoca, David Ciceo, spunea că noul sistem montat, de tip ILS, va permite aterizarea avioanelor pe timp de ceață.

„Am îmbunătățit condițiile de aterizare pe aeroport. Când vom termina pista de 3.500 de metri, avioanele vor putea ateriza cu o vizibilitate de 350 de metri”, declara în 2014 David Ciceo.

Același Ciceo a fost trimis în judecată într-un dosar de corupție, fiind acuzat de luare de mită.

Deocamdată cei responsabili susțin că sistemul de ghidaj funcționează, dar că vizibilitatea a fost variabilă vineri seara.

În ianuarie 2016, un avion al companiei Blue Air a ieșit de pe pistă. Pilotul de pe avionul Blue Air, care a ratat aterizarea pe noua pistă a Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, ar fi cerut turnului de control mărirea intensității luminilor de ghidaj, a sistemului ILS2, semn că acestea nu funcționau corespunzător. La acest incident, pe lângă ceață, ar fi contribuit și zăpada de pe pistă.

Un oficial de la Consiliul Județean Cluj a declarat, pentru „Evenimentul zilei”, că atunci când s-a montat acest sistem, reprezentanții aeroportului și cei ai firmei care a proiectat sistemul au dat asigurări că acesta va opera și în condiții extreme. „Ne-au spus că avioanele pot ateriza și cu un cearceaf pe geam și să fim de acord cu această investiție”, a declarat sursa citată.

Sistemul instalat, ILS2, a costat 400.000 de euro, iar plata s-a făcut din veniturile aeroportului.

Citește și

SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata