Take a fresh look at your lifestyle.

Epidemiologul clujean Geza Molnar: Teoriile legate de izolare sunt greu de aplicat în școlile din România

0

România a avut și ieri mai puțin de 1.300 de cazuri noi de coronavirus. Este un număr la care ne-am obișnuit să ne raportăm, într-o zi obișnuită a săptămânii.

Ce-i drept, am fost foarte aproape, dar dacă ne uităm și la câte teste s-au făcut, vedem că rata de pozitivitate e iar sub 5%. În schimb, alți 40 de pacienți au fost învinși de COVID-19, iar 519 luptă cu boala în timp ce sunt internați la Terapie Intensivă.

În momentul acesta, principala provocare pentru România e începerea anului școlar. Avem scenarii, proceduri, reguli, însă ce au scris autoritățile pe hârtie ar putea fi imposibil de aplicat.

Un copil cu semne şi simptome suspect de COVID-19 trebuie izolat, iar acest lucru va fi o provocare la nivelul tuturor unităţilor de învăţământ, găsirea unui spaţiu adecvat”, explică Dr. Claudia Strâmbeanu, de la Societatea Medicilor din Colectivităţile de Copii.

Izolare unde? Astea sunt teorii foarte frumoase, dar, în practică, la 40% din şcolile noastre, mai ales în rural, este imposibil de respectat”, spune epidemiologul Geza Molnar.

Citește și

SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata