Take a fresh look at your lifestyle.

FOTO – Bandă dedicată transportului în comun în Piaţa Ştefan cel Mare din Cluj-Napoca

3

banda-dedicata-transportului-in-comun-piata-stefan-cel-mare-cluj-napoca (3)Începând de luni, în Piaţa Ştefan cel Mare din Cluj-Napoca, transportul în comun are o bandă separată de circulaţie. Proiectul pilot a fost aprobat în Comisia de circulaţie a municipiului şi face parte din strategia de încurajare şi prioritizare a transportului în comun din oraş.

Pe latura estică a Pieţei Ştefan cel Mare, pe o lungime de aproximativ 300 de metri, s-a dedicat banda 1 de circulaţie transportului în comun. Astfel, pentru traficul general au rămas în circulaţie 3 benzi: una pentru virajul la dreapta pe Calea Dorobanţilor şi 2 benzi pentru înainte spre Bulevadrul 21 Decembrie.

Scopul modificării reglementărilor de circulaţie este prioritizarea transportului în comun şi efectuarea virajului la dreapta pe Calea Dorobanţilor în altă faza de semaforizare, fără a mai intra în conflict cu traversarea pietonilor de pe Calea Dorobanţilor. Principala recomandare pentru conducătorii auto este încadrarea corectă, din timp, pe benzi funcţie de direcţia dorită de deplasare.

banda-dedicata-transportului-in-comun-piata-stefan-cel-mare-cluj-napoca (1) banda-dedicata-transportului-in-comun-piata-stefan-cel-mare-cluj-napoca (2) banda-dedicata-transportului-in-comun-piata-stefan-cel-mare-cluj-napoca (4) banda-dedicata-transportului-in-comun-piata-stefan-cel-mare-cluj-napoca (5) banda-dedicata-transportului-in-comun-piata-stefan-cel-mare-cluj-napoca (6) banda-dedicata-transportului-in-comun-piata-stefan-cel-mare-cluj-napoca (7) banda-dedicata-transportului-in-comun-piata-stefan-cel-mare-cluj-napoca (8) banda-dedicata-transportului-in-comun-piata-stefan-cel-mare-cluj-napoca (9) banda-dedicata-transportului-in-comun-piata-stefan-cel-mare-cluj-napoca (10)

Citește și
3 Comentarii
  1. Albu spune

    In curand, in orasul asta va fi interzis si sa respiri. In orice demers se pleaca de la ideea de a interzice ceva. In zona aceea traficul e oricum infernal. Sa blochezi o banda de circulatie e o porcarie. Raman trei benzi, de fapt doua, pentru ca in zona parcarilor e greu de circulat. Toate lucrarile de sistematizare a circulatiei sunt facute de niste imbecili. Aceiasi care au instituit noi cedari de prioritate in tot orasul in locuri complet lipsite de vizibilitate sau pe treceri de pietoni.

    1. Adi spune

      Orice primar cu mintea la cap este constient ca problema traficului nu se rezolva prin largirea drumurilor, ci prin descurajarea folosirii masinilor proprii si incurajarea mijloacelor alternative de transport (e.g. transport in comun, bicicleta). Asta se intampla in orice oras civilizat si ar fi cazul sa inceapa sa se intample lucrul asta si la noi. Asa ca draga Albu, ce-ar fi sa incerci sa mergi si cu autobuzul? Sau bicicleta? S-ar putea sa fi surprins de cat de repede vei reusi sa te deplasezi intr-un oras sufocat de prea multe masini…si da, sunt si sofer, si biciclist si pieton.

  2. un clujean spune

    tovarase primar, ati vazut in Shenzhen asa ceva? cand ati fost in China, este un oras cu numai 7 milioane locuitori si surpriza se circula bine chiar si la ore de varf, motivul? nu se parcheaza pe trotuar sau carosabil, de ce? pentru ca au parcari terane,subterane sau supraetajate pe schelet metalic cate 8-11 auto pe 2 locuri de parcare, ia faceti bine si desfintati toate locurile de parcare de pe carosabil si voala apar benzi de circulatie in plus, dar asta presupune locuri de parcare si in ritmul cu care se fac acestea…., la fel cu autostrazile din RO, vai de mama noastra(a soferilor 🙂 )

SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata