Take a fresh look at your lifestyle.

Începe campania electorală pentru alegerile prezidențiale. Ce este permis și ce nu

0
MOBILA

Sute de specialişti în comunicare fac ultimele retuşuri în strategiile de campanie pentru candidații la prezidențiale. Pe 4 aprilie va începe oficial, cu 11 pretendenți la prima funcție în stat. În premieră, pentru a depista și bloca propaganda ilegală în mediul digital, Biroul Electoral Central va înfiinţa o structură cu experți din mai multe instituții. Candidații și susținătorii trebuie să respecte un set de reguli clare. 

Timp de o lună, mesajele candidaților vor fi urmărite de o structură inedită, pentru a combate propaganda ilegală în mediul digital. Este pentru prima dată când Biroul Electoral Central înființează un astfel de departament. Acesta va identifica rapid încălcările legale în spațiul virtual, va propune măsuri și va gestiona sesizările privind conținutul electoral. Alegătorii cred că e o măsură bună. 

Din noua structură vor face parte specialiști desemnați de șase instituții-cheie, printre care CNA, ANCOM, Ministerul de Externe și Ministerul de Interne.

MEMBRII ECHIPEI DE SUPRAVEGHERE DIGITALĂ

Autoritatea Electorală Permanentă

Consiliul Național al Audiovizualului 

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații

Directoratul Național de Securitate Cibernetică

Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Afacerilor Interne.

(Sursa: BEC)

Cristian Preda, decan Facultatea de Științe Politice a Universității București: Important este ca judecata să fie bazată pe discernământ și pe neutralitate. Dacă se vor lua decizii, vor trebui implementate, pentru că dacă doar se vor constata nereguli și nu se va pune în execuție, de exemplu o interdicție a BEC, n-am făcut nimic.

Cei 11 candidați la alegerile prezidențiale trebuie să respecte și alte reguli.

În timpul campaniei electorale, candidații nu au voie să utilizeze panouri publicitare de dimensiuni mari, bannere sau corturi publicitare. Vor avea la dispoziție locurile speciale pentru afişaj, acolo unde vor putea lipi materiale de o asemenea dimensiune.

Pe fiecare avizier va fi lipit câte un singur afiș pentru fiecare competitor. Legea le interzice candidaților să folosească vehicule inscripționate cu sloganuri de campanie, să ofere mită electorală, să organizeze spectacole, serbări, ori focuri de artificii în scop electoral.

CE ESTE INTERZIS ÎN CAMPANIA ELECTORALĂ

– mită electorală (alimente, bani, alcool, tutun)

– finanţarea utilizării vehiculelor inscripționate sau colantate cu sloganuri de campanie

– finanțarea spectacolelor, serbărilor, a focurilor de artificii

(Sursa: BEC)

Echipele de campanie ale candidaților pot folosi pliante, cărți poștale, caiete, pixuri sau tricouri inscripționate cu însemne electorale ale formațiunii politice sau ale candidaților, iar valoarea lor nu trebuie să depășească 10 lei fără TVA, pentru fiecare articol.

MATERIALE PERMISE ÎN CAMPANIA ELECTORALĂ

pliante

cărți poștale

calendare

caiete

pixuri

brichete

DVD-uri

(Sursa: BEC)

MATERIALE PERMISE ÎN CAMPANIA ELECTORALĂ

steaguri

pungi

tricouri

șepci

eșarfe

veste

mănuși

(Sursa: BEC)

În campanie sunt interzise sloganurile discriminatorii și acțiunile care incită la ură și violență.

MESAJE  ELECTORALE INTERZISE

Mesaje sau sloganuri discriminatorii.

Incitarea la ură și intoleranță.

Defăimarea sau promovarea diviziunilor religioase sau etnice.

Atacurile la persoană împotriva contracandidaților.

(Sursa: BEC)

Citește și
SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata