
După ce jandarmii Grupării Mobile de Jandarmi Cluj-Napoca l-au amendat pe traperul Gheboasă, el s-a declarat șocat și a spus că va contesta amenda, acuzând rasismul instituției. În acest context, Jandarmeria Română vine cu precizări.
„Ca urmare a informațiilor apărute in spațiul public cu privire la sancțiunea aplicată astăzi (n.r. 08.08.2023) de către Gruparea de Jandarmi Mobilă Cluj Napoca, facem precizarea că Jandarmeria Română nu aplică sancțiuni discriminatorii pe criterii sociale, etnice, religioase sau de orice altă natură.
Toate acțiunile noastre sunt ghidate de principiile imparțialității, echității și respectului pentru drepturile și libertățile cetățenilor.
De asemenea, menționăm faptul că Gruparea de Jandarmi Mobilă Cluj Napoca va continua să analizeze imaginile din timpul festivalului și acolo unde se vor constata fapte antisociale, vor fi aplicate sancțiuni conform legii, într-o manieră echitabilă și nediscriminatorie”, se arată în comunicatul Jandarmeriei.
Citește și … Gheboasă, amendat de jandarmi pentru prestația de la Untold și reclamat la Consiliul antidiscriminare
Expertul antidrog Cătălin Țone a criticat prestația lui Gheboasă:
”ACEȘTIA SUNT IDOLII COPIILOR NOȘTRI !
ACUM, LA UNTOLD.
Versuri:
“Dă-i ți****a,
Rupe-i banca.
O, ce ți****ă frumoasă,
Cum dă din găo*ză,
Filme de groază,
Este jegoasă.”
„Idolul” ăsta mai are o piesa, “Droguri și pi*de”. Să ne protejăm copiii!“, a scris Cătălin Țone pe Facebook. În versiunea originală a piesei ”Dă-i țiganca” nu aopare termenul ”jegoasă”.
Un alt sociolog a spus că nu înțelege mirarea, pentru că versuri vulgare au fost tot timpul în muzica românească.
”Văd lumea oripilată de versurile muzicilor cântate pe scena UNTOLD de câțiva artiști extrem de populari în rândul tinerilor și adolescenților (gen Gheboasa). Se propune stropirea cu aghieazmă mare, se leșină de grija viitorului și se induce ideea că cei ce sunt acolo în public reprezintă un pericol pentru națiune.
Cu siguranță, versurile sunt extrem de vulgare și pline de mizerie. Eu nu consum muzica asta și nici nu cred că o voi consuma vreodată. Din păcate însă nu pot să nu văd că nu e nimic nou sub soare cu muzica de genul ăsta și că ea a existat, sub varii forme, mai dintotdeauna.
Folclorul românesc de secolul XIX (cam de atunci avem primele surse) avea și melodii cu versuri extrem de vulgare care erau super populare în acele vremuri. Melodii de genul asta au existat și în perioada interbelică, ba chiar și în comunism (atunci erau mai cu „perdea”).
Ĺa nivel internațional, muzicile cu versuri dure, macabre și pline de înjurături sunt și mai prezente de prin anii 80, iar „muzicile de cartier” care ajung și în România anilor 90 nu sunt despre panseluțe și zbor de fluturi. Că noi am crezut că e vorba despre, e ceva ce ține de accesul nostru la educație de calitate….
Din punctul meu de vedere, ceea ce fac acum artiștii români care au astfel de muzici și mesaje nu e decât o adaptare la „piață”. Fiți siguri că dacă muzica lor nu ar avea un public consistent, s-ar reprofila :)).
Așa că nu cred că e nevoie de stropire cu aghiazmă mare și nici nu cred că viitorul nu ne este în pericol din cauza muzicilor celor ca Gheboasa.
Ceea ce ei reprezintă e doar un tip de subcultură muzicală (atenție „subcultură” nu însemnă ceva inferior) care există peste tot și a existat mai dintotdeauna. Și căt există public care o consumă, nu prea avem ce face.
Vorba aia: degustibus…..”, a scris sociologul Gelu Duminică pe contul său de Facebook.
În fața scenelor, tinerii au dat ”piept” unii cu alții în celebrele mosh-pit, copiate de la concertele de rock.