
La nivelul județului Cluj au fost demarate, marți, controale în echipe mixte ( ISU, IPJ, ITM, DSP, DSVSA, AJPIS, Protecția Consumatorului), conform unei planificări pe zone realizată împreună cu AJPIS.
În județ sunt 87 de centre rezidențiale, publice și private, vârstnici, adulți cu dizabilități și copii.
Au fost constituite 3 echipe care intervin concomitent, dat fiind numărul mare al acestor furnizori de servicii sociale, fiecare instituție realizând controlul în baza legislației și a procedurilor proprii.
În prima zi au fost verificate 12 centre. Au fost constatate o serie de nereguli și au fost aplicate avertismente și sancțiuni pentru: produse expirate, lipsa unor proceduri sau documente, lipsa personalului de specialitate, absența verificării și întreținerii periodice a instalației electrice, a documentelor specifice pe linia apărării împotriva incendiilor, lipsa analizei de risc la securitatea fizica, nestabilirea modelelor de meniu de alimentație zilnică în baza recomandărilor medicului nutriționist sau a asistentului dietetician, conform standardului minim de calitate, precum lipsuri în gestionarea corespunzătoare a deșeurilor periculoase.
Au fost administrate următoarele măsuri:
36 amenzi – cuantum total 327.500 Ron;
106 avertismente;
0 suspendate;
0 închise.
Citește și … 99 de centre sociale suspendate sau închise, în urma controalelor. Clujul, pe listă