Take a fresh look at your lifestyle.

FOTO – La Kaufland Mănăștur un client a fost furat la casă, magazinul recunoaște! Angajată: „Nu se uită mulți la bon”

0

kaufland-manastur (1)Kaufland Mănăștur, din Cluj-Napoca, a adoptat, se pare, o metodă inedită de a-i fura pe clienți, asta dacă e să ne uităm la dovezi și să credem ce spune un clujean. Nu la cântar se fură, unde oamenii sunt deja atenți, ci la bani, la casele de marcat. Explicațiile unei angajate sunt halucinante. Kaufland România recunoaște oficial, într-un document trimis redacției noastre, că un client a fost țepuit, dar pune întâmplarea la baza unei erori a sistemului de scanat produse. Este pentru prima dată când Kaufland este acuzat de furt și există dovadă în acest sens. 

Potrivit unui clujean, care a pățit-o de mai multe ori la Kaufland, sistemul de scanare dă rateuri și uneori te trezești că ai cumpărat pe bon mai mult decât ai în sacoșă. Adică sistemul ți-a scanat un produs de mai multe ori sau unul inexistent. Tu l-au plătit, dar nu l-ai luat.

bon-fiscal-kaufland

 

„Miercuri seara am fost, din nou, la același Kaufland din Mănăștur, unde am zis că nu mai calc niciodată. Nu știu dacă eu am ghinion sau magazinul ăla e pus pe furate. Ori carnea e stricată și băgată la bună, ori fructele sunt vechi e.t.c. Mi-am cumpărat un bax de bere Ursus, alte cele de trebuință, și am ajuns la casa de marcat. Mi-a scanat produsele, le-am pus în pungă, am plătit, luat bonul și am ieșit să merg spre parcare. Mă uit pe bon și surpriză! La primele poziții de pe bon apărea în plus o doză de Ursus, în valoare de 2,59 de lei. Iar sub acea doză de Ursus apărea baxul întreg, taxat la 13,95.

Imediat m-am întors la recepția magazinului pentru a cere explicații. În mod civilizat am întrebat-o pe domnișoara de acolo cum e posibil să îmi apară pe bon un produs pe care eu nu l-am luat din raft individual. Adică luasem berea la bax, nu la doză. Răspunsul a fost că sistemul de scanare dă rateuri, iar angajatele nu se uită de eventuale erori. Am întrebat cât de des se întâmplă asta și mi-a spus că nu știe, dar că reclamațiile sunt puține și asta pentru că „…nu se uită mulți la bon”.

Știind că sistemul lor dă rateuri și confirmând acest lucru, domnișoara mi-a înapoiat, fără să cer, cei 2,59 de lei”, ne-a scris un clujean pe adresa redacției.

Magazinele Kaufland au fost acuzate în repetate rânduri că își fură clienții la cântarul de fructe și legume, acum se pare că și la case.

Clujeanul țepuit a făcut plângere la Protecția Consumatorilor Cluj, iar reprezentanții acestei instituții promit controale.

„La Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Cluj a fost înregistrată o sesizare privind modul de încasare a produselor achiziționate dintr-un hipermarket. Practic s-a încasat un produs ce nu a fost achiziționat. Urmează să facem cercetări la punctul de lucru respectiv și revenim cu un răspuns. În cazul în care se vor adeveri cele semnalate de consumator, considerăm că este practică comercială incorectă și compania va fi sancționată conform legii”, ne-a declarat Cristian Nicula, comisar-șef la OPC Cluj.

Citește și … 

FOTO – Protecția Consumatorilor Cluj a sancționat Kaufland Mănăștur, după ce un client a susținut că a fost furat la case. Ce amendă a primit magazinul

Ziarul Clujean a solicitat un punct de vedere de la Kaufland România. Răspunsul îl puteți citi în documentul de mai jos.

raspuns-solicitare-kaufland

bon-fiscal-laufland-1

UPDATE 1

Reprezentanții Kaufland au venit cu noi precizări. Aceștia spun că nu a fost vorba de o „regretabilă eroare tehnică generată de sistemul de scanare”, așa cum susțineau în documentul de mai sus, ci ar fi vorba de o situație „nefericită în care codul de bare al baxului de bere se afla în imediata apropiere a codului de bare atribuit dozei de bere, din interiorul baxului”.

Clientul care ne-a semnalat problema a exclus din start posibilitatea ca un cod de bare al unei doze să fie scanat din greșeală și asta pentru că baxurile de Ursus sunt învelite în folie care nu este transparentă și este de culoare roșie.

Redăm actualizarea Kaufland:

„Toate magazinele Kaufland România sunt dotate cu sisteme de scanare automate, performante și moderne. În urma verificărilor interne, vă confirmăm că sistemele de scanare funcționează la parametri optimi. Vă asigurăm pe dumneavoastră și pe clienți de toată corectitudinea și transparența companiei Kaufland România în procesul de comercializare a produselor.

Incidentul semnalat de cititorul Ziarului Clujean a fost unul izolat. Mai exact vorbim de o coincidență nefericită în care codul de bare al baxului de bere se afla în imediata apropiere a codului de bare atribuit dozei de bere, din interiorul baxului. În procesul de manipulare a produselor de la casa de marcat, ca urmare a acestei alăturări, ambele coduri de bare au fost scanate și listate pe bonul fiscal, fără nicio intenție voită. Apreciem inițiativa clientului de a semnala incidentul la Biroul de Informații și înţelegem eventualele neplăceri create„.

Citește și
SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata