Take a fresh look at your lifestyle.

Jocuri educaționale computerizate, cărți și reviste electronice dedicate copiilor cu dizabilități auditive

0

Liceul clujean pentru Deficienți de Auz a participat recent, în calitate de partener, la prima întâlnire transnațională ce a avut loc în cadrul proiectului de parteneriat strategic Erasmus+, acțiunea K201, ,,OPEN-SIGN, socio-educational e-magazine for European deaf children”.

Urmând a se derula în perioada octombrie 2017 – ianuarie 2020, această inițiativă are printre principalele obiective conceperea primei reviste electronice dedicate copiilor cu dizabilități auditive, scopul fiind acela de a îmbunătăți educația, accesul, participarea și performanța acestora în cadrul sistemului de învățământ. Totodată, se dorește utilizarea potențialului interactiv al internetului și al cărții electronice pentru a oferi un conținut fără precedent pentru copiii cu dizabilități auditive, împreună cu fișe educative care pot fi utilizate de către profesori și membri ai familiei. În același timp, un alt obiectiv urmărit este acela de a încuraja copilul cu dizabilitate auditivă în vederea îmbunătățirii cunoștințelor și a dobândirii mijloacelor necesare pentru a comunica cu cei din jur, inclusiv cu familia.

În ceea ce privește rezultatele concrete vizate prin intermediul proiectului, acestea se referă la crearea platformei care să cuprindă produsele acestuia, respectiv la elaborarea unor cărți electronice (e-books) și a unui template care să permită profesorilor să își creeze propriile cărți electronice. Totodată, vor fi realizate jocuri educaționale computerizate, materiale video în limbajul mimico-gestual care vor prezenta anumite tematici din programa școlară, activități video manuale, precum și fișe de lucru educaționale.

Pentru reușita acestui proiect ce dorește să vină în întâmpinarea nevoilor copiilor, ale cadrelor didactice și părinților în ceea ce privește utilizarea resurselor educaționale adecvate dizabilității auditive își dau concursul o serie de parteneri, instituții publice și entități private din cinci țări europene: Les Apprimeurs, Paris – Franța în calitate de coordonator, Media’Pi, Rosny sous bois-Franța, Signfuse, Antwerpen-Belgia, Yomma Schafer & Sequeira Gerardo Gbr, Berlin – Germania, Istituto dei Sordi di Torino, Pianezza -Italia și Liceul Tehnologic Special pentru Deficienți de Auz Cluj-Napoca, instituție de învățământ ce funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Cluj.

Grupul țintă al proiectului este format din elevii cu dizabilitate auditivă cu vârste cuprinse între 7 și 13 ani, părinți care au copii cu dizabilitate auditivă, precum și cadre didactice.

Citește și
SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata