Take a fresh look at your lifestyle.

Raportul OFICIAL al tragediei din Apuseni. Cauzele accidentului aviatic, AICI!

0

accident-aviatic-apuseniRaportul autorităţilor pentru Siguranța Aviației Civile a fost finalizat. În sfârşit, familiile au aflat cine e responsabil de moartea pilotului Adrian Iovan și a studentei Aura Ion. După accidentul aviatic din Apuseni s-a declanşat un scandal monstru pentru că Iovan şi studenta Aura Ion au murit de frig, pentru că autorităţile nu au fost în stare să îi găsească la timp pentru a fi salvaţi.

Raportul realizat după tragedia aviatică din Apuseni, în care au murit pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion, numără 158 de pagini. Centrul de Investigaţii şi Analiza pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a emis 10 recomandări de siguranţă după accident.

Potrivit raportului anchetei, pilotul Adrian Iovan a comunicat că are probleme de givraj, dar nu a comunicat starea de urgenţă.

De asemenea, CIAS a mai precizat că aeronava avea motoarele îngheţate. Avionul nu a atins nivelul de zbor aprobat, iar controlorul i-a cerut pilotului Adrian Iovan să crească altitudinea.

CIAS a mai spus, luni, că avionul a fost pilotat de copilot, dar Iovan este cel care a luat toate deciziile în privinţa zborului.

În ce priveşte cauza accidentului, Eugen Suciu, investigator CIAS, a declarat că nu se poate vorbi de eroare de pilotaj.

„Aceasta se referă la tehnica de pilotaj, putem să spunem de eroare în managementul misiunii”, a punctat investigatorul CIAS.

Despre antena transmiţătorului, reprezentantul CIAS a declarat că aceasta s-a rupt înainte de impact, dar nu a fost găsită la locul accidentului nici până acum.

În ce priveşte semnalul aparatului de zbor, semnanul venit la ROMATSA avea eroare de 3 kilometri, a mai spus Eugen Suciu.

CAUZA PRINCIPALĂ:

Avionul prăbuşit în Apuseni s-a lovit putenic de copaci. „Motoarele s-au oprit ca urmare a givrajului sever, înseamnă că nu au mai fost alimentate cu combustibil, a coborât planat, dar echipajul nu a putut să deţină controlul”, a explicat reprezentatul CIAS.

Totodată, specialiștii CIAS spun că avionul era supraîncărcat, iar pasagerii nu erau poziționați corect pe scaune.

Şi Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi-a prezentat concluziile încă din luna ianuarie.

„Au fost audiate, pe parcursul a 2.354 ore de anchetă, 209 persoane din care 3 părţi civile şi 206 martori din cadrul: Ministerului Transporturilor, Ministerului Afacerilor Interne, S.T.S., M.Ap.N., Ministerului Sănătăţii Publice, ROMATSA, spitalelor judeţene Alba, Cluj şi Oradea, Spitalului Municipal Beiuș, Institutului Clinic Fundeni, Spitalului Clinic „Sf. Maria” Bucureşti, Agenţiei Naţionale de Transplant, Școlii Superioare de Aviaţie Civilă, ocoalelor silvice Horea, Gilău etc., Asociaţiei Salvatorilor Montani Bihor, Serviciilor Publice Judeţene Salvamont Alba și Cluj, Blue Air ş.a., precum şi locuitori ai comunelor Horea, Albac, Poiana Horea, Beliș etc., care au acţionat în sprijinul echipelor de căutare şi salvare a supravieţuitorilor accidentului aviatic, toate audierile având loc în prezenţa apărătorilor aleşi ai părţilor în cauză; s-au solicitat relaţii de la peste 40 de instituţii ale statului; la solicitarea Secţiei parchetelor militare, Comisia Superioară Medico-Legală din cadrul INML a transmis procurorilor militari raportul de expertiză medico-legală privind pe victima Ion Aurelia”, preciza Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

În accidentul aviatic produs în 20 ianuarie 2014 în Munţii Apuseni au murit pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion. Totodată, au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul „Sfânta Maria” şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor.

Echipa medicală din avion mergea de la Bucureşti la Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care suferise un accident vascular cerebral. Epava avionului şi victimele au fost găsite de trei localnici, printre care şi Gheorghe Trif, după căutări care au durat aproximativ cinci ore şi la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, poliţişti, salvamontişti, angajaţi ai Parcului Naţional Munţii Apuseni şi localnici.

Citește și
SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata