Take a fresh look at your lifestyle.

Nereguli în centrele pentru vârstnici din județul Cluj. Dezastru la Casa Hermina și St. Johan

0

Pe data de 13.01.2023, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (CRPC RNV) Cluj prin CJPC Cluj, sub coordonarea vicepreședintelui ANPC,  Sebastian Hotca, a desfășurat o acțiune de control la operatorii economici care prestează servicii de îngrijire a persoanelor vârstnice, în județul Cluj.

Au fost verificați următorii operatori economici:

  •  Asociația Casa Hermina, cu puncte de lucru în localitățile Dezmir și Gilău
  •  Asociația St. Johan, din Cluj-Napoca.

Acțiunile s-au derulat în cadrul campaniei Academia Comisarilor – în care sunt implicați tinerii inspectori – și au urmărit modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu.

Drept urmare, comisarii CJPC Cluj au identificat mai multe deficiențe, pentru care au aplicat  4  amenzi contravenționale în cuantum de 120.000 lei si 3 avertismente.

Totodată, au fost dispuse măsurile  complementare de

  • oprire definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme in valoare de circa 3.500 de lei
  • oprire temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficiențelor, a celor 3 unități

Pana la remedierea abaterilor constatate în blocurile alimentare, hrana vârstnicilor va fi asigurată în regim de catering.

Neregulile înregistrate de echipele de control au fost:

  1. existența în blocul alimentar și în camere a igrasiei
  2. modificarea stării termice a produselor
  3. folosirea unor vitrine frigorifice, pentru depozitarea produselor și preparatelor, insalubre, cu praf în exces, rugină și chedere pline de mucegai
  4. utilizarea veselei din plastic si a unor ustensile de lucru cu manere de lemn sau plastic, precum și a veselei smălțuite cu ciobituri iî exces
  5. folosirea unor spații de depozitare neigienizate, cu rafturi cu rugină, improprii depozitării produselor alimentare
  6. folosirea unor spații nerenovate, insalucre, cu gresie lipsă sau spartă, cu scurgeri de canalizare defecte, cu reperații neefectuate, cu calorifere cu rugină, îmbâcsite, pline de praf și depuneri de produse
  7. folosirea unor coșuri/tomberoane pentru reziduuri fără capace, în zona de preparare
  8. utilizarea unor lenjerii de pat și saltele neconforme, neigienizate, cu pete
  9. lipsa unor robineți la baie, existența unor uși deformate
  10. existența unor infiltrații de apă în sala de mese
  11. folosirea unor cadre de paturi cu rugină sau cu laterale de lemn cu muchii ascuțite, prezentând pericol pentru consumatori.

Comisarii CJPC Cluj vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor indiferent de serviciile de care beneficiază și, așa cum am demonstrat în diverse cazuri, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare.

Citește și
SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata