Take a fresh look at your lifestyle.

Val de nemulțumiri în rândul elevilor. Bursele, acordate mai greu

0

Nevoia elevilor de a fi susținuți este una prea bine cunoscută, dar ce se întâmplă când statul încearcă sa limiteze resursele? Cu siguranță, bursele reprezintă un mijloc de motivare a elevilor, un mijloc prin care aceștia se simțeau susținuți de către autorități, iar măsura de mărire a mediei de la care se acordă bursa are, fără îndoială, efecte dramatice. Această măsură a provocat un val de nemulțumiri în rândul elevilor, care par a-și pierde încrederea în cei care ar trebui să îi încurajeze și care ar trebui să le ofere cele mai bune condiții de învățare pentru a obține performanța.

Odată cu reapariția problemei burselor, prin ridicarea pragului minim la media de 9.50, nemulțumirea elevilor față de cum este organizat acest an școlar este mai mare ca niciodată, iar acest lucru este evident.

Începând din toamna anului trecut Consiliul Elevilor a militat pentru majorarea burselor, a căror prag era mult prea nesemnificativ în raport cu cerințele unui elev din județul nostru, indiferent că acesta studia în urban sau rural, de multe ori simpla achiziționare a rechizitelor depășind suma alocată unui elev.

Bursa ar trebui să reprezinte o motivație pentru elevi și, în cazul burselor de studiu, un sprijin financiar. Este suficient sa luăm de exemplu un copil care ar fi eligibil pentru bursa de studiu, dar și pentru cea de merit…care e diferența? Nici una. Sunt de părere că cei care beneficiază de bursa de studiu au nevoie de mai mult decat 200 de lei.” spune Carla Pădurean, președintele Consiliului Școlar din Liceul Teoretic “Avram Iancu” Cluj-Napoca.

Deoarece învățământul online a avut un impact enorm asupra procesului educațional, măsura pe care o propun reprezentanții elevilor clujeni este aceea de a se ridica pragul de acordare a burselor la media 9 de la 8,50 în momentul de față și de a se păstra inițiativa dublării sumei de bani primite de către elevi, iar, începând cu anul școlar următor, cuantumul burselor să fie defalcat. Pentru elevii cu media între 9,00 și 9,49 să existe un anumit cuantum, iar pentru notele între 9,50 și 10,00 să existe un alt cuantum, aferent notei.

De când participăm la cursuri online, notele elevilor au crescut vizibil, profesorii fiind uneori și mai îngăduitori cu noi pentru că am fost nevoiți sa ne obișnuim cu un alt mediu de lucru, sunt de acord cu regândirea pragului de acordare a burselor. Valoarea monetară a acestora era destul de mică și poate elevii nu se simțeau motivați sa invete mai mult pentru ca nu constituia o mare diferență” ne mai spune Veronica Văcăraș, reprezentanta elevilor din Liceul Teoretic “Nicolae Bălcescu” Cluj-Napoca.

Citește și
SPUNE CE CREZI

Adresa de email nu va fi publicata